L’automobilística necessita els ajuts per electrificar les plantes de Martorell i Pamplona
Seat ha tornat a reclamar al ministeri d’Indústria que resolgui aviat les al·legacions de la línia d’ajuts del PERTE del vehicle elèctric destinats a descarbonitzar el sector de l’automoció. Ho ha fet durant unes jornades organitzades per la consultora Mtyis i el mitjà digital Coche Global.
L’automobilística ha exigit la resolució definitiva dels ajuts per fer realitat un dels projectes més ambiciosos: el que ha presentat Seat amb Volkswagen i una seixantena de socis. L’aliança opta als fons europeus per un macroprojecte per electrificar les plantes de Martorell i Pamplona i per construir la gigafàbrica de cel·les de bateries a Sagunt.
La ministra d’Indústria, Reyes Maroto, ha respost que “probablement ens equivoquem, però moltes de les coses que han demanat ja les estem fent o estan a l’agenda”. Alhora, ha defensat el PERTE afirmant que sense aquests ajuts “d’aquí a 10 anys les plantes no estarien en condicions de competir amb un món que es mou”.
Durant les jornades d’aquest dijous les patronals i els sindicats s’han sumat a la reivindicació de Seat. Rafa Guerro, secretari general de CCOO de Seat, ha explicat que al tancament de l’agost un 24% de les ajudes “continuaven estant en terra de ningú”.
La reclamació de Seat arriba després que l’automobilística hagi pactat amb els sindicats un nou ERTO per fer front a la crisi de semiconductors.
Giró visita Seat i reclama la cogestió del PERTE de l’automoció
Fotografia: Presentació de l’informe ‘Automobility Trends 2022’ a Casa Seat [ACN]