Diumenge, 22 desembre 2024
  • Diumenge, 22 desembre 2024

Vira Brands inverteix 2 milions d’euros en l’ampliació de la fàbrica a Martorell

Per 31 d'octubre de 2018 a les 12:00 0 1909 Visites

L’empresa d’elaboració de xocolates i de pastisseria Vira Brands ha inaugurat, aquest divendres, una nova línia de producció i l’ampliació de la fàbrica a Martorell. La inversió total ha estat de 2 milions d’euros: 1,7 per a la nova línia i la resta per l’adequació d’espais.

A l’acte han assistit, a més dels propietaris i l’equip directiu de l’empresa, l’alcalde de Martorell, Xavier Fonollosa, i personalitats de l’àmbit empresarial i del sector, com el pastisser barceloní Christian Escribà. Juntament amb els mitjans de comunicació, s’ha fet una visita per les instal·lacions per conèixer l’ampliació i com s’elaboren alguns dels productes.

Fundada com a pastisseria l’any 1904, Vira Brands manté l’essència familiar perquè a la direcció hi ha la quarta generació, amb els germans Marc, Francesc i Adela Ramon. La companyia ha experimentat un creixement els últims anys que ha donat com a resultat les successives inversions i ampliacions per atendre les demandes dels clients i els nous projectes empresarials.

L’empresa disposa d’unes instal·lacions que superen els 8.000m2 al polígon La Torre i dona feina a un centenar de treballadors organitzats en tres torns. Amb una facturació de 14M€, exporta el 60% de la producció a 26 països, entre els quals també fora d’Europa, com el Japó o Singapur.

Vira Brands continua creixent i expandint-se internacionalment. La nova línia de producció ha suposat la reestructuració de gairebé 800m2 i l’ampliació en més 150m2 per encabir els dipòsits per on s’entra i es descarrega la matèria primera per a l’elaboració de la marca Vira Confectionery. Es tracta de productes “impuls” fets de xocolata, de petit format i formes i empaquetatges molt visuals, com ara paraigües, piruletes, ous o calendaris d’advent, entre d’altres.

Per Marc Ramon, director general de Vira Brands, “la remodelació i l’ampliació eren necessàries per donar resposta a la creixent demanda de productes i per tirar endavant la fabricació de productes que elaborem tot l’any, a banda dels estacionals”. Per això, “hem pensat que era un bon moment per fer un acte senzill però sentit per agrair i fer partícips del nostre creixement aquelles persones i institucions, com l’Ajuntament de Martorell, que ens han donat suport” i també a “tot l’equip de Vira Brands”. Ramon ha volgut tenir un record per “totes les generacions de la família que han fet créixer l’empresa”.

Christian Escribà, amb qui Vira Brands manté una excel·lent relació ha destacat “l’estima amb la casa Vira i la família Ramon” i s’ha mostrat “fascinat” per la maquinària i les possibilitats que aquesta ofereix. El pastisser ha recordat col·laboracions entre ambdues empreses, com ara l’elaboració “d’un elefant i una girafa a mida real que van viatjar fins a Singapur”. Per Escribà, col·laborar amb Vira permet treballar “en grans quantitats amb un alt nivell de qualitat” i ha afirmat que, “en aquesta relació professional, el factor humà és importantíssim”.

D’altra banda, l’alcalde de Martorell, Xavier Fonollosa, s’ha mostrat “orgullós de tenir una empresa al municipi que fa d’ambaixadora al món, amb productes de molta qualitat, però que sempre ha mantingut el contacte amb la realitat local”. “Els Ramon sempre han estat persones arrelades a Martorell i el seu èxit és fruit de l’esforç i el treball rigorós”, ha conclòs. Marc Ramon i l’alcalde han descobert la placa commemorativa “a la manera Vira”; és a dir, trencant un ou de xocolata de 10kg.

Fundada el 1904 com a pastisseria, ràpidament es va orientar al mercat a l’engròs. Ja als anys 40, la segona generació de la família Ramon va impulsar el creixement per arribar a tot l’estat espanyol i la tercera, ja als anys 70, va desenvolupar la gama dels productes tradicionals, que va començar a distribuir en les incipients primeres cadenes de supermercats. A partir de l’any 2000, la quarta generació de la família, formada per Marc Ramon, director general; Adela Ramon, a I+D i màrqueting; i Francesc Ramon, com a director de fàbrica, incorporen noves idees i inicien el procés d’internacionalització.

Als productes de pastisseria s’hi incorporen amb força la confiteria (xocolates d’alta qualitat i productes gourmet) i la distribució de productes semielaborats per a professionals. Tot plegat els suposa l’accés als grans mercats i una important expansió internacional. Vira Brands fabrica productes amb marca pròpia i per encàrrec de grans marques, així com per cadenes de gran consum.

La família Ramon creu fermament en la millora contínua, en l’eficiència, en el respecte mediambiental i el compromís amb l’entorn, per la qual cosa inverteix anualment en les seves instal·lacions -1,8M€ l’any 2017-. Així mateix, ha assolit l’excel·lència mitjançant les certificacions de qualitat de la indústria alimentària IFS, UTZ i RSPO; i treballa amb productes 100% naturals, a més de fabricar productes sense gluten específics per a celíacs.

Etiquetes: