L’empresa automobilística obre un nou centre de formació en electromobilitat
La planta de Seat de Martorell intenta tornar a la normalitat i dilluns reprendrà la producció amb l’objectiu de fabricar 6.000 cotxes més a l’acabar l’any del que preveia abans de l’estiu. Recuperarà els dos torns que tenia abans del confinament per la línia de l’Audi A1 (la línia 3) i farà sis torns addicionals en caps de setmana.
D’aquesta manera, els empleats treballaran cada dissabte del mes de setembre, excepte el dia 12, coincidint amb el pont de la Diada. Fonts de Seat han explicat a l’ACN que en l’últim trimestre de l’any també es podrien afegir torns addicionals, segons les necessitats de producció derivades de la demanda de vehicles.
Abans de tornar a la feina, Seat ha activat més proves PCR als seus més de 15.000 treballadors per garantir un entorn laboral segur després de les vacances d’estiu. Les proves estan principalment focalitzades en els treballadors de la línia de producció, treballadors d’ETT i proveïdors.
La companyia espera fer tests a més del 90% dels gairebé 8.600 treballadors la setmana prèvia a la seva reincorporació. La resta de treballadors no lligats a la fabricació de cotxes s’aniran fent la prova a mesura que vagin incorporant-se als seus llocs de treball.
En el protocol també hi ha mesures com la distribució de mascaretes per al seu ús durant tota la jornada laboral, l’adaptació dels llocs de treball per mantenir la distància de seguretat d’un metre i mig i el control de la temperatura corporal abans d’accedir a les instal·lacions. També tindran a la seva disposició gel desinfectant i una aplicació d’autoavaluació de salut per verificar que no mostren símptomes compatibles amb la covid-19.
El mes de juliol, l’empresa automobilística va anunciar els seus plans d’invertir 5.000 milions d’euros a Catalunya en els propers cinc anys per impulsar nous models i produir el primer cotxe elèctric de la marca a Martorell el 2025.
Segons el nou pla de producció a Martorell, la planta treballarà amb dos torns a la línia 1, que fabrica l’Ibiza i l’Arona, amb tres torns a la línia 2, que s’ocupa del León i el nou Cupra Formentor, i amb dos a la línia 3, encarregada de l’Audi A1.
Seat obre les portes a un nou centre de formació
La companyia automobilística s’està preparant pel futur elèctric i ha posat en marxa el Electromobility Learning Center (Elc), un centre d’educació en electromobilitat. L’edifici, de 400 mestres quadrats, està situat a la fàbrica de Martorell i té com a objectiu formar als empleats en tots els aspectes relacionats amb la nova tecnologia elèctrica, la mecànica i la seguretat.
El vicepresident executiu de Recursos Humans i Organització de Seat, Xavier Ros, ha assegurat que “el futur és elèctric” i per això “volem oferir als més de 15.000 treballadors totes les eines necessàries per a poder afrontar els reptes del demà”.
Fotografia: Un treballador de Seat a la línia de producció del Seat León, a la fàbrica de Martorell [ACN]