Dilluns, 25 novembre 2024
  • Dilluns, 25 novembre 2024
La Bustia Seat Cupra Tavascan Martorell Abrera Sant Esteve

Seat fabricarà per primera vegada a la Xina i veu rebaixada l’ajuda al cotxe elèctric

Per 6 de desembre de 2022 a les 7:00 0 653 Visites

Amb 41 milions d’euros menys queda una subvenció del Perte de més de 350 milions d’un total de 7.000 milions d’inversió i el vehicle que destina al país asiàtic és el nou model elèctric Cupra Tavascan

L’automobilística Seat produirà per primera vegada a la Xina i ho farà amb el nou model SUV 100% elèctric Cupra Tavascan a la planta del grup Volkswagen al país asiàtic. Concretament, a la província d’Anhui on la marca té un centre d’innovació global d’última generació per a la mobilitat elèctrica.

Segons fonts de Seat, aquest vehicle no es pot fabricar a Martorell ni a cap altra del grup que no fos a la Xina, i per això destaquen la importància de l’electrificació i l’ajuda en la inversió a la planta del Baix Llobregat Nord.

Està previst que el nou vehicle arribi als mercats on té presència el 2024 i s’afegeixi així al catàleg de Cupra i suposi “un pas més cap a l’electrificació de la marca per al 2030“, assenyalen les mateixes fonts de Seat.

D’altra banda, la marca del grup VW no té previst, per ara, produir més vehicles a la Xina destinats a la seva exportació ni que Seat i Cupra entrin en el mercat xinès, com a mínim amb aquests noms.

Seat va presentar el mes de juny el nou Cupra elèctric UrbanRebel que es fabricarà a Martorell. i ja havia previst que els altres dos models es fabriquessin fora, el Cupra Terramar a la planta d’Audi a Hongria, i el Cupra Tavascan a la Xina, que ara s’ha confirmat.

 

El compromís de l’electrificació de Seat es manté tot i la rebaixa de l’ajuda

El Ministeri d’Indústria ha redactat una nova resolució del Perte (Projectes Estratègics per a la Recuperació i Transformació Econòmica) del vehicle elèctric. Aquesta rebaixa en 41 milions la subvenció al projecte encapçalat per Seat, el ‘Future: Fast Forward’ (F3).

La resolució proposa com a ajuda 356,6 milions d’euros, 261,5 dels quals de subvenció i 140 de préstec. A la primera proposta, les xifres eren 397,3, 213,5 i 183,8 respectivament.

Fonts pròximes al projecte F3 han apuntat a l’ACN que és probable que alguna de les 60 empreses que hi participen hagi renunciat a alguna partida. Fonts de Seat, per la seva banda, han assegurat que el projecte es manté, així com el compromís de Seat, del grup Volkswagen i de PowerCo d’invertir-hi 7.000 milions d’euros.

L’anunci de Seat de fabricar a la Xina i la publicació de la resolució de la rebaixa del Perte al web del Ministeri s’han produït el mateix dia, el divendres 2 de desembre.

Fotografies: El nou Cupra Tavascan i la fàbrica d’Anhui de la Xina on Seat fabricarà aquest vehcle elèctric [Seat]