Dijous, 25 abril 2024
  • Dijous, 25 abril 2024
La Bustia Seat Cupra Tavascan Martorell Abrera Sant Esteve

Seat fabricarà per primera vegada a la Xina i veu rebaixada l’ajuda al cotxe elèctric

Per 6 de desembre de 2022 a les 7:00 0 581 Visites

Amb 41 milions d’euros menys queda una subvenció del Perte de més de 350 milions d’un total de 7.000 milions d’inversió i el vehicle que destina al país asiàtic és el nou model elèctric Cupra Tavascan

L’automobilística Seat produirà per primera vegada a la Xina i ho farà amb el nou model SUV 100% elèctric Cupra Tavascan a la planta del grup Volkswagen al país asiàtic. Concretament, a la província d’Anhui on la marca té un centre d’innovació global d’última generació per a la mobilitat elèctrica.

Segons fonts de Seat, aquest vehicle no es pot fabricar a Martorell ni a cap altra del grup que no fos a la Xina, i per això destaquen la importància de l’electrificació i l’ajuda en la inversió a la planta del Baix Llobregat Nord.

Està previst que el nou vehicle arribi als mercats on té presència el 2024 i s’afegeixi així al catàleg de Cupra i suposi “un pas més cap a l’electrificació de la marca per al 2030“, assenyalen les mateixes fonts de Seat.

D’altra banda, la marca del grup VW no té previst, per ara, produir més vehicles a la Xina destinats a la seva exportació ni que Seat i Cupra entrin en el mercat xinès, com a mínim amb aquests noms.

Seat va presentar el mes de juny el nou Cupra elèctric UrbanRebel que es fabricarà a Martorell. i ja havia previst que els altres dos models es fabriquessin fora, el Cupra Terramar a la planta d’Audi a Hongria, i el Cupra Tavascan a la Xina, que ara s’ha confirmat.

 

El compromís de l’electrificació de Seat es manté tot i la rebaixa de l’ajuda

El Ministeri d’Indústria ha redactat una nova resolució del Perte (Projectes Estratègics per a la Recuperació i Transformació Econòmica) del vehicle elèctric. Aquesta rebaixa en 41 milions la subvenció al projecte encapçalat per Seat, el ‘Future: Fast Forward’ (F3).

La resolució proposa com a ajuda 356,6 milions d’euros, 261,5 dels quals de subvenció i 140 de préstec. A la primera proposta, les xifres eren 397,3, 213,5 i 183,8 respectivament.

Fonts pròximes al projecte F3 han apuntat a l’ACN que és probable que alguna de les 60 empreses que hi participen hagi renunciat a alguna partida. Fonts de Seat, per la seva banda, han assegurat que el projecte es manté, així com el compromís de Seat, del grup Volkswagen i de PowerCo d’invertir-hi 7.000 milions d’euros.

L’anunci de Seat de fabricar a la Xina i la publicació de la resolució de la rebaixa del Perte al web del Ministeri s’han produït el mateix dia, el divendres 2 de desembre.

Fotografies: El nou Cupra Tavascan i la fàbrica d’Anhui de la Xina on Seat fabricarà aquest vehcle elèctric [Seat]

Print Friendly, PDF & Email

Aquest lloc web utilitza cookies pròpies per recopilar informació amb la finalitat de millorar els nostres serveis. Si continua navegant, suposa l'acceptació de la instal·lació de les mateixes. L'usuari té la possibilitat de configurar el seu navegador podent, si així ho desitja, impedir que siguin instal·lades en el seu equip, encara que haurà de tenir en compte que aquesta acció podrà ocasionar dificultats de navegació de la pàgina web. configuració de cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies