Dimarts, 30 abril 2024
  • Dimarts, 30 abril 2024
La Bustia Btech economia acord reindustrialitzacio Nissan

L’empresa Btech de Martorell comença l’aventura de la reindustrialització de Nissan

Per 13 de març de 2023 a les 21:00 0 726 Visites

El D-Hub que lidera amb QEV ha signat l’acord de la Zona Franca amb Goodman on produiran vehicles elèctrics i ocuparan part de l’antiga plantilla de l’automobilística japonesa

L’empresa martorellenca Btech Technical Center i QEV Technologies, amb seu a Montmeló, líders del Hub de Descarbonització per reindustrialitzar les antigues instal·lacions de Nissan a la Zona Franca de Barcelona, han signat avui, juntament amb el seu soci Goodman, la ratificació del contracte de licitació dels terrenys. Ho fa gairebé tres anys després que la multinacional japonesa anunciés que marxava de Catalunya.

Les dues línies principals de negoci seran la producció d’una flota de vehicles 100% elèctrics Zeroid i el rellançament de la marca Ebro amb la conversió de la Pickup Navara i la Minivan NV-200.

Mentre que QEV Technologies centralitzarà la seva producció en tres models diferents de furgonetes elèctriques, camions de repartiment i plataformes elèctriques i d’hidrogen per a autobusos i camions pesats, Btech aposta pel rellançament de dos models de la mítica marca Ebro.

El D-Hub s’ha compromès a iniciar la producció a començaments del 2024 i espera arribar a les 60.000 unitats abans del 2026. Es preveu una inversió de 300 milions d’euros durant els tres primers anys d’activitat per posar en marxa aquest projecte d’electromobilitat.

A més, el D-Hub ha arribat a un acord amb els sindicats per crear una mesa de treball amb l’objectiu d’accelerar la contractació del major nombre d’extreballadors de Nissan durant els anys 2023 i 2024 per assegurar així la recol·locació de l’antiga plantilla.

Rafael Ruiz, CEO de Btech, ha comentat que per a ells “és una fita que marca l’inici de la recuperació industrial a la Zona Franca, enfocada en la nova economia i en la qual treballarem per accelerar la transició energètica en l’àmbit de la mobilitat. Aquest projecte és també clau per a la recuperació de llocs de treball en el sector industrial de l’automòbil”.

Per la seva banda, Joan Orús, CEO de QEV Technologies, ha dit que el D-Hub “crearà treball local, generarà valor per a la indústria i treballarà dur per actuar de dinamitzador de la indústria. Tenim el repte d’escriure un nou futur en el sector de l’automòbil i transformar la mobilitat de forma sostenible”.

Les administracions han expressat total confiança amb el projecte del D-Hub i l’empresa rebrà 65,3 milions d’euros dels recursos vinculats al PERTE del vehicle elèctric. Seerviran per posar en marxa la planta de la Zona Franca.

El hub que lidera una empresa martorellenca, única candidatura per reindustrialitzar Nissan.

Una empresa martorellenca integra el ‘d-hub’ per reindustrialitzar Nissan.

Fotografies: D’esquerra a dreta: Pere Calef, Joan Orus, Pere Navarro, Frank Torres i Rafael Ruiz [Btech] / Els representants de Goodman, Nissan, el hub de descarbonització i el Consorci de la Zona Franca en l’acte de ratificació dels acords de la mesa de reindustrialització de Nissan, aquest dilluns al migdia / Panoràmica de la Zona Franca de Barcelona amb les instal·lacions de Nissan [ACN]

Print Friendly, PDF & Email
Etiquetes:
Categoria:   Economia, Martorell

Aquest lloc web utilitza cookies pròpies per recopilar informació amb la finalitat de millorar els nostres serveis. Si continua navegant, suposa l'acceptació de la instal·lació de les mateixes. L'usuari té la possibilitat de configurar el seu navegador podent, si així ho desitja, impedir que siguin instal·lades en el seu equip, encara que haurà de tenir en compte que aquesta acció podrà ocasionar dificultats de navegació de la pàgina web. configuració de cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies