Tots els alcaldes i alcaldesses de la comarca van signar el protocol
La Constitució del Consell de Salut del Baix Llobregat, impulsat pel Consell Comarcal es va fer el passat dijous i va incloure la signatura del protocol per part dels alcaldes i alcaldesses de la comarca. L’acte, celebrat a la seu del Consell Comarcal a Sant Feliu, va estar presidit pel president de l’ens comarcal, Josep Perpinyà, i per Laura Pelay, Secretària General del departament de Salut de la Generalitat.
La creació del Consell de Salut del Baix Llobregat parteix de la voluntat de les principals administracions públiques, els principals agents socials i econòmics, i la comunitat sanitària del Baix Llobregat, d’apostar per conèixer de primera mà la situació real i necessitats del Pla de Salut, vetllar per la seva qualitat i excel·lència així com promocionar la participació comunitària. Segons es destaca al protocol d’adhesió, aquesta iniciativa vol contribuir a la consideració de l’abordatge comunitari de la salut, “impulsant els diferents canals existents i habilitant-ne de nous, promocionant el treball interdepartamental i transversal, per tal d’oferir respostes cada cop més integrals”.
Entre els objectius del Consell hi ha, entre d’altres, participar en l’elaboració del Pla Territorial Sanitari del Baix Llobregat i el seu adequat seguiment; conèixer i analitzar la situació actual dels CAPs (Centres d’atenció Primària), CUAPs (Centre d’urgències d’atenció primària) i dels quatre centres hospitalaris existents a la comarca, així com de la distribució de les atencions sanitàries a la població de referència; donar suport i col·laborar en les campanyes de prevenció i sensibilització que es projectin; o impulsar la creació i dinamització de Consells de Salut dels municipis del Baix Llobregat.
Per fer possible tot això, el Consell Comarcal del Baix Llobregat va aprovar el mes de desembre el Reglament orgànic i de funcionament del Consell de la Salut del Baix Llobregati la presentació de les diferents propostes de comissions de treball a crear. En aquest sentit, es creen quatre comissions de treball: una sobre la situació dels CAPs, CUAPs i centres hospitalaris, en coordinació amb el departament de Salut; una sobre formació i innovació vinculada als centres hospitalaris; una tercera sobre interrelació amb Serveis Socials, Salut mental i Drogodependències; i una darrera sobre l’impuls i dinamització dels Consells de Salut Municipals.