Divendres, 6 març 2026
  • Divendres, 6 març 2026
La Bustia obres tall AP7 Gelida 8 de febrer 2026

El tram tallat de l’AP-7 a Gelida es reobre aquest dilluns a les 3 de la matinada mentre el sector ferroviari va a la vaga

Per 8 de febrer de 2026 a les 13:05 0 723 Visites

L’autopista es va haver de tallar fa dues setmanes per l’esfondrament del talús que va causar l’accident mortal de tren, i pel que fa els sindicats tenen voluntat de reunir-se “fins a l’últim moment” però demanen avenços substancials

 

El Servei Català de Trànsit (SCT) ha confirmat que el tram de l’AP-7 tallat entre Martorell i Sant Sadurní en sentit sud reobre aquest dilluns 9 de febrer a les 3 de la matinada. La circulació a l’autopista es va haver d’aturar per l’esfondrament i posterior reparació del talús que va causar l’accident ferroviari mortal a Gelida el 20 de gener.

Els operaris treballen ara en el pavimentat, que es pintarà en les pròximes hores, amb l’objectiu que els cons i filtres es puguin treure aquesta nit. El director de l’SCT, Ramon Lamiel, ha justificat l’horari de reobertura per tractar-se d’una “hora vall”, adequada per gestionar un trànsit “important” en un tram de tres carrils amb un límit de velocitat de 120 quilòmetres per hora.

 

Vaga al sector ferroviari

Els treballadors del sector ferroviari es preparen per anar a la vaga aquest dilluns, dimarts i dimecres 9, 10 i 11 per reclamar més personal i mesures de seguretat a les vies, però mantenen obertes les vies de negociació amb el Ministeri de Transports. L’aturada ha estat convocada després dels accidents mortals d’Adamuz (Còrdova) i de Gelida i de dues setmanes de caos ferroviari a Rodalies.

Les organitzacions en representació dels maquinistes reclamen un “canvi estructural i real en l’adopció de mesures de seguretat” i també en el manteniment del sistema ferroviari. Els sindicats estan oberts a seguir negociant “fins a l’últim moment” però demanen avenços substancials per retirar la convocatòria.

La mobilització apel·la més de mil maquinistes a Catalunya. La vaga serà transversal a tot el sector estatal i també inclou el personal d’intervenció, estacions, centres de gestió o administració. A banda de l’operadora pública Renfe i la gestora d’infraestructures Adif, la convocatòria s’amplia a les empreses privades Iryo i Ouigo així com les companyies de transport de mercaderies o logístiques Medway, Captrain, Transervi, Redalsa i Tracción Rail.

“Les grans paraules i bones intencions no són suficients per complir les reivindicacions”, indicava el sindicat majoritari, Semaf, a l’inici de les negociacions amb el ministre de Transports, Óscar Puente.

 

Manifestació de dissabte

Milers de persones han participat a la manifestació d’usuaris de Rodalies convocada per una vintena d’entitats per denunciar la situació de Rodalies. La marxa, amb lema ‘Sense trens no hi ha futur’, ha començat a les cinc de la tarda a l’estació de França de Barcelona i ha acabat a les sis a la plaça Sant Jaume. Els convocants han denunciat retards, manca de seguretat, desinversió i una mala gestió d’Adif, Renfe i els governs de l’Estat i Catalunya.

En els parlaments finals, el president de l’Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP), Adrià Ramírez, ha animat els viatgers a autoorganitzar-se i ha subratllat que el transport públic “és un tema polític”. La portaveu de Dignitat a les Vies, Anna Gómez, ha afirmat que quan el tren falla s’arriba “tard a la vida” i ha denunciat que els retards i la manca d’accessibilitat tenen conseqüències també en la salut emocional.

La manifestació ha comptat amb 3.000 participants, segons la Guàrdia Urbana, i 40.000, segons els organitzadors. La marxa arriba hores després de la que han convocat l’ANC i el Consell de la República, que ha aplegat un gruix més important de manifestants.

 

L’esfondrament del talús de l’AP-7 que va causar l’accident ferroviari mortal a Gelida va ser el 20 de gener, aquí totes les notícies relacionades.

 

Fotografia i vídeo: Obres al tall de l’AP-7 a Gelida, imatge de la pantalla al Centre d’Informació Viària de Catalunya [Laura Fíguls / ACN] Imatges des de l’helicòpter [Trànsit]