A l’obertura de la via han assistit la ministra Raquel Sánchez, representants institucionals, a més d’alcaldes del territori com l’alcaldessa de Sant Andreu i l’alcalde de Martorell
L’esperat enllaç de l’A2 i l’AP7 ha entrat en servei aquest matí de dimecres. Ha estat al voltant de les 12h quan han començat a circular-hi els primers vehicles. El pressupost final d’aquesta infraestructura s’ha elevat fins els 88,2 milions d’euros.
L’entrada en servei d’aquesta connexió arriba 17 anys després que se n’iniciessin les obres. L’estat espanyol va aturar-les a mitja construcció del viaducte per motius pressupostaris i durant aquest temps ha estat una obra eternament reivindicada pels alcaldes de la zona.
Un dels municipis afectats és Sant Andreu de la Barca i, per aquest motiu, aquest dimecres l’alcaldessa Ana Alba ha qualificat de “fonamental” per a l’economia la seva posada en marxa i ha remarcat que “millorarà la connexió de la ciutat i facilitarà la comunicació amb altres infraestructures i vies ràpides”.
Alba també ha recordat la ubicació estratègica de Sant Andreu, que guanyarà pes amb aquesta infraestructura. Ha assegurat que millorarà la mobilitat i la connexió de la ciutat amb la frontera francesa i amb l’aeroport d’El Prat, entre altres punts d’interès.
L’alcalde de Martorell, Xavier Fonollosa, ha dit a La Bústia que la posada en marxa de l’enllaç “és una gran notícia, però quina casualitat que una obra que ha durat 17 anys, es posa en funcionament el mateix dia que aixequen el peatge. La gent que tregui conclusions”.
Fonollosa diu que “estic molt content perquè avui tenim dues vies d’alta capacitat sense peatge que uneixen el Baix Llobregat Nord amb el Vallès Occidental i que ahir no en teníem cap”. Ha destacat que les dues vies ràpides “impulsaran l’economia i la mobilitat de la zona” i recorda que “s’està executant una tercera que és la B-40, el Quart Cinturó, que unirà Abrera i Terrassa en 6 minuts amb cotxe, una obra que fa molts anys que s’està fent”.
El viaducte permet evitar un rodeig de dotze quilòmetres per carreteres comarcals, per les quals cada dia circulen uns 200.000 vehicles. Es calcula que l’enllaç serà utilitzat per 40.000 d’ells diàriament.
Segons ha detallat la ministra de Transports i Mobilitat, Raquel Sánchez, qui ha encapçalat l’acte d’inauguració del vial, l’obra es va projectar inicialment amb un pressupost de 65 milions d’euros, però finalment ha acabat ascendint als 88,2 milions d’euros.
Sánchez ha celebrat que “unim dues vies de llarg recorregut, amb un gran benefici a nivell local i de tota la zona de l’àrea metropolitana de Barcelona”, subratllant “el motor industrial i econòmic” que representen el Baix Llobregat i el Vallès Occidental.
L’acte d’aquest dimecres ha comptat també amb la presència de la delegada del govern espanyol a Catalunya, Teresa Cunillera, la presidenta de la Diputació de Barcelona, Núria Marín, el secretari de Territori i Mobilitat de la Generalitat, Isidre Gavín i representants dels principals ajuntaments de l’àrea d’influència del nou enllaç.
Obres de millora a l’autovia
Les obres també han servit per sumar un quart carril a ambdues direccions en un tram d’1,6 quilòmetres de l’A2, per millorar la carretera de Rubí (la C-1413) i per connectar la variant amb ambdues calçades de l’AP7, que ha passat a tenir cinc carrils per sentit de la marxa.
La part més complexa ha estat el doble viaducte de més de 800 metres que creua l’A2, el riu Llobregat, la B-225, la riera de Rubí i les línies de tren de mercaderies, Rodalies i Alta Velocitat d’Adif.
Gelida celebra la fi del peatge amb cava i l’Ajuntament fa una declaració.
Fotografies i vídeo: Entrada en servei de l’enllaç de l’A2 i l’AP7 i acte d’inauguració [ACN i Aj Sant Andreu]