Adif ha recuperat un traçat que va quedar fora de servei als anys 80
El nou ramal ferroviari de Costablanca, entre Martorell i Castellbisbal, ha entrat en funcionament aquest dissabte 20 d’agost. Està emmarcat en els treballs del Corredor Mediterrani i en el tram conegut com ‘La Porta d’Europa’.
D’aquesta manera, Adif ha recuperat un traçat estava fora de servei des dels anys 80. Ara, el nou ramal té una longitud d’1,8 quilòmetres, dels quals 810 metres són de túnel. També s’ha adaptat la infraestructura als gàlibs màxims corresponents als estàndards europeus i s’ha dut a terme una rehabilitació estructural.
El tram Martorell-Castellbisbal permetrà enllaçar la infraestructura entre el nus de Castellbisbal i la frontera francesa amb els trajectes entre el nus de Vilaseca, Sant Vicenç de Calders i Martorell.
Un cop obtinguda l’autorització de l’Agència Estatal de Seguretat Ferroviària per a la seva posada en servei, els trens de viatgers i mercaderies passaran pel ramal remodelat mentre s’adapta el traçat del túnel de doble via entre Martorell i Castellbisbal per a les circulacions amb ample internacional.
Quan finalitzin aquests treballs, el ramal de Costablanca se seguirà utilitzant per augmentar la capacitat de circulació de trens en un trajecte amb una elevada densitat de trànsit.
Fotografia: El ramal ferroviari entre Martorell i Castellbisbal [Adif]