Dijous, 3 octubre 2024
  • Dijous, 3 octubre 2024
Martorell - La Bustia - Seat

La fàbrica de bateries no s’instal·larà prop de Martorell

Per 23 de març de 2022 a les 20:05 0 1356 Visites

Seat i el Grup Volkswagen tenen previst presentar formalment la candidatura al PERTE

La fàbrica de bateries s’instal·larà lluny de Martorell: a Sagunt. Així ho ha confirmat Wayne Griffiths, president de Volkswagen, durant la roda de premsa de presentació de resultats de la companyia que s’ha celebrat aquest dimecres. El principal motiu pel qual s’ha escollit el País Valencià és la rapidesa a l’hora de disposar dels terrenys.

Matías Carnero, president del comitè d’empresa de Seat, ha lamentat que quan la Generalitat va fer una proposta ja hi havia tres candidates finalistes: “El Govern no va entrar dins el termini i en la forma escaient i quan va voler fer-ho ja hi havia una decisió predeterminada”. No obstant això, ha remarcat que la fabricació del cotxe elèctric en sí, es farà a Catalunya.

D’altra banda, després de conèixer la publicació del Projecte Estratègia per la Recuperació i Transformació Econòmica (PERTE), Griffiths ha confirmat la intenció de la companyia de participar-hi. En cas de fer-ho, l’automobilística mobilitzarà 7.000 milions d’euros. D’aquests, 3.000 milions es destinaran a l’electrificació de Martorell.

Pel que fa als resultats de la companyia, s’han presentat uns números negatius per segon any consecutiu. Durant el 2021, la companyia va perdre 276 milions d’euros, un increment del 32% del resultat negatiu de 194 milions del 2020. Seat ha explicat que ha estat a conseqüència d’un exercici “inesperat” per la crisi dels subministraments. 

Sobre el futur de Seat, Carnero ha dit que la clau és aconseguir una segona plataforma de cotxes elèctrics més grans per fabricar a Martorell i que podrien ser el substitut del Formentor o del León.

Alhora, Griffiths ha admès que ara mateix l’escenari és “imprevisible” a causa de la crisi de preus de l’energia i la guerra d’Ucraïna, però ha comentat que “la companyia no es pot permetre incorre en més pèrdues” de cara al 2022.

Aquestes declaracions arriben justament quan s’està negociant un nou ERTO per la plantilla. L’expedient mantindrà les condicions salarials de l’actual, però ampliarà les causes per les aturades per poder adaptar-se a la situació actual, marcada pel repunt de covid-19 de la Xina i per la guerra d’Ucraïna.

Alhora, també s’està en mig de converses per renovar el conveni fins al 2026. Els sindicats reclamen “garantir l’ocupació, el producte i la forma no traumàtica de sortida dels treballadors”, segons ha explicat Carnero. La companyia ja va confirmar que xifrava entre 2.500 i 2.800 persones l’excedent de plantilla per la transició cap a la fabricació del cotxe elèctric.

Fotografia: La fàbrica de bateries no s’instal·larà a Catalunya [Seat]

Etiquetes: