Divendres, 23 gener 2026
  • Divendres, 23 gener 2026
La Bustia accident tren Gelida 1

La víctima de l’accident de tren a Gelida era un maquinista en pràctiques

Per 21 de gener de 2026 a les 11:30 0 415 Visites

Mossos d’Esquadra ja ha iniciat la investigació i els maquinistes anuncien una vaga general en tot el sector

 

La víctima de l’accident d’un tren de l’R4 a Gelida aquest dimarts era un maquinista en pràctiques de 27 anys i amb família a Sevilla. Viatjava a la cabina, segons han confirmat els Mossos d’Esquadra. Hi anava amb el conductor titular i es creu que amb dos aprenents més, segons ha indicat el sotinspector dels Bombers, Joan Rovira, en una compareixença aquest dimecres al matí des del centre de comandament instal·lat a Gelida.

Rovira ha explicat que l’accident es va produir en un punt on la via passa per sota de l’autopista i les primeres hipòtesis indiquen que va cedir el mur de contenció d’un talús i va caure just en el moment en què passava el tren. Ha insistit que això és el que “probablement” va passar, però que s’haurà de confirmar amb la investigació.

 

Es fa balanç de la intervenció i comença la investigació

L’Àrea Central Aeroportuària i de Transport Públic ha començat aquest dimecres al matí la investigació a la zona 0 per determinar les causes del sinistre. Es tracta de la unitat encarregada de les funcions de seguretat ciutadana i investigació a infraestructures i línies ferroviàries.

Els Bombers han treballat durant la nit al punt de l’accident per estabilitzar les plaques de formigó que feien contenció al talús i assegurar la zona abans de fer el traspàs a Mossos.

Rovira ha fet un “balanç positiu” de la intervenció, ja que la zona era accessible i això va permetre els serveis d’emergència accedir-hi amb certa facilitat i poder coordinar-se. Els ferits es van treure segons la seva gravetat. Els que tenien mobilitat van poder fer-ho pel seu compte i la resta van ser evacuats.

A banda de l’home que va morir, una altra de les persones que viatjava a la cabina va quedar atrapada i els Bombers la van haver d’excarcerar. Rovira ha explicat que aquesta persona estava en estat greu, “però amb garanties vitals notables”.

 

Els maquinistes anuncien una vaga general en tot el sector

El sindicat de maquinistes Semaf ha anunciat aquest dimecres que convocarà “una vaga general a tot el sector” després dels diversos accidents ferroviaris. També ha advertit que la circulació de trens a Catalunya “no es farà sense les garanties de seguretat suficients” i ha demanat que s’apliqui el mateix procediment de revisió de vies en marxa a Catalunya “a tota la xarxa”.

També ha assegurat que reclamaran “responsabilitat penal a les persones encarregades de garantir la seguretat de la infraestructura ferroviària” i exigeix que es garanteixi “la seguretat i fiabilitat de l’estructura ferroviària“.

 

Gelida convoca un minut de silenci aquest dimecres a les 12h.

El servei de Rodalies no es reprendrà fins que es confirmi que la xarxa és segura en una reunió aquest dimecres al matí.

Un mort i 37 afectats amb 5 ferits greus en el xoc d’un tren contra un mur a Gelida.

Fotografies: El tren de l’R4 accidentat a la via i inici de la investigació [ACN]

Vídeo: Imatges dels drons la nit de l’accident [Bombers]

Categoria:   Gelida, Successos