L’Ajuntament ha encarregat una auditoria que assenyala que l’antiguitat de les canonades, l’extensió de la xarxa i les altes pressions provoquen avaries i fuites
L’Ajuntament de Collbató ha encarregat un estudi d’eficiència hidràulica de tota la xarxa municipal i s’ha constatat que hi ha dèficits estructurals i actualment es perd més del 55% de l’aigua.
Les principals causes són les canonades antigues, amb una mitjana de 40 anys, la gran extensió de la xarxa i les pressions elevades a causa del desnivell territorial del municipi. El consistori ha informat que ja està buscant recursos per renovar la xarxa de forma progressiva, prioritzant els trams amb més incidència i la detecció de noves fuites.
Tot i no ser obligatori per a municipis de menys de 5.000 habitants, l’Ajuntament ha decidit fer aquesta auditoria perquè el municipi estigui preparat per a futurs episodis de sequera.
Fotografia: Una actuació a la xarxa d’aigua potable a Collbató l’abril del 2025 [Aj / Arxiu]