Dimarts, 3 novembre 2026
  • Dimarts, 3 novembre 2026
La Bustia Premios Oriana Sant Andreu 8

‘Malva’, ‘Circus’, ‘Vacío’ i ‘REA’ destaquen en els Premis Oriana al Teatre Núria Espert de Sant Andreu

Per 26 d'octubre de 2026 a les 18:00 0 257 Visites

El Festival de Cinema del municipi ha celebrat la seva 14a edició amb una gala en la qual han destacat la col·laboració de l’ONCE, els documentals i l’animació de Felipe del Val

 

El Teatre Núria Espert de Sant Andreu ha acollit la 14a edició dels Premis Oriana. Irene Santos Correa i Oriol Valls han estat les grans revelacions de la nit, mentre que la col·laboració de l’ONCE, els documentals i l’animació del santandreuenc Felipe del Val han protagonitzat l’edició. En les categories de ficció, ‘Malva’ ha obtingut sis premis, ‘Circus’ cinc, i ‘Vacío’ i ‘REA’ un cadascun.

 

Premis destacats

‘Malva‘ i ‘Circus‘ han destacat entre les grans produccions de l’edició i ‘Vacío‘, un dels curtmetratges que més expectació havia despertat, va ha rebut un Premi Oriana Especial. 

Una de les grans sorpreses ha arribat amb els premis d’interpretació: Irene Santos Correa ha estat reconeguda com a Millor Actriu per ‘REA’, mentre que Oriol Valls ha obtingut el premi a Millor Actor per ‘Malva’, convertint-se tots dos en les revelacions de la nit.

El documental ‘Casa Cubierta‘ ha estat una altra de les revelacions de la gala i ‘Gorda y Divina‘ ha destacat entre les produccions més sorprenents de l’edició. ‘Out Cold‘, de Sol Plana, ho ha fet en la categoria d’animació.

 

Col·laboració de l’ONCE

Un dels moments més emotius l’ha protagonitzat la col·laboració de l’ONCE. Carlos Puig ha estat premiat pel seu curtmetratge ‘Un día más‘ en un acte que ha comptat amb la presència de Laura Coca Borda, responsable de Promoció Sociocultural, Artística i Esportiva de l’ONCE a Catalunya.

Des de l’organització destaquen que aquesta col·laboració “torna a demostrar que el cinema pot trencar barreres i oferir oportunitats a les persones amb discapacitat visual. Representa un dels grans compromisos socials del festival: donar visibilitat al talent, fomentar la inclusió i demostrar que els somnis poden fer-se realitat a través del cinema”.

 

14 anys celebrant el cinema

Des de l’organització dels Premis Oriana han dit que, “després de 14 edicions, els guardons continuen creixent com un espai dedicat al cinema, als seus professionals i a les històries que mereixen ser explicades. Amb grans produccions, nous talents, reconeixements especials i una important dimensió social gràcies a l’ONCE, els Oriana tanquen una edició memorable. Aquests premis continuen demostrant que el cinema no només explica històries: també emociona, trenca barreres i fa realitat els somnis“.

 

Els premiats destacats de la nit

Millor Curtmetratge: ‘Malva’; Millor Direcció: Clara Casado a ‘Malva’; Millor Actor: Oriol Valls a ‘Malva’; Millor Actriu: Irene Santos Correa a ‘REA’; Millor Guió: J. Huguet a ‘Circus’; Millor Fotografia: ‘Malva’; Millor Banda Sonora: ‘Malva’; Millor So: ‘Malva’; Millor Muntatge / Edició: ‘Vacío’; Millor Vestuari: ‘Circus’; Millor Maquillatge: ‘Circus’; Millor Producció: ‘Circus’; i Millor Direcció Artística: ‘Circus’.

 

Altres categories i premis especials

Millor Documental: exaquo ‘Gorda y Divina’ i ‘Pere Casacuberta’; Millor Curtmetratge d’Animació: ‘Out Cold’ de Sol Plana; Millor Curtmetratge Premi ONCE: ‘Un día más’ de Carlos Puig; Premi Oriana Honorífic: Pep Antòn; Premi Oriana Especial: ‘Vacío’; Millor Webserie: ‘Manos de feria’; Millor Pel·lícula: ‘Alas de libertad’; Millor Curtmetratge de Comèdia: ‘Rosquillas’; Curt de Terror: ‘Lupus’; i Experimental i Humor Negre: ‘EMI’.

 

Fotografies: La 14a edició dels Premis Oriana [Premis Oriana]

Etiquetes: