Dijous, 8 juny 2023
  • Dijous, 8 juny 2023
La Bustia vinyeta Ricardo Peregrina febrer 2023

La B-40 des del punt de vista d’un naturalista

Per 21 de març de 2023 a les 10:00 0 715 Visites

L’abrerenc Jaime González, fundador i president de l’Associació Naturalista d’Abrera opina sobre les infraestructures del territori que passen i connecten amb el municipi

Via Orbital, Quart Cinturó o B-40, tres noms per la mateixa via. Cap als anys 60, quan era alcalde de Barcelona Josep Maria de Porcioles, es va començar a buscar una solució al trànsit de vehicles a Barcelona i entorn. En el seu dia, neix com a Via Orbital que uniria el Penedès i el Vallès travessant el Baix Llobregat per Abrera.

A causa de l’oposició de molts ajuntaments com Terrassa i Sabadell, i que l’AP-7 i la B-30 continuen absorbint el trànsit que es proveïa per al Quart Cinturó, aquesta obra queda en algun calaix en espera d’una de millor i es continua urbanitzant el territori i creant polígons que en justifiquin la necessitat.

Arribats a aquest punt, i veient que els vallesos es continuen oposant, fraccionen l’obra en trams i comencen a construir la part amb menys oposició (Abrera – Viladecavalls). Amb la mala sort, que un cop passat el túnel i per culpa de la composició del terreny, hi ha un moviment del terreny. L’obra s’ha de refer ocasionant un sobrecost de 46 milions d’euros (un 25% del pressupost inicial) i endarrereix la posada en servei, que segons el ministeri s’inaugurarà ben aviat.

Ronda Oest d’Abrera

En tota aquesta obra, el municipi més perjudicat continua sent Abrera, ja que tot i publicitar-se com a Abrera – Terrassa, s’hi inclou la Ronda Oest que connectarà l’A-2 i la B-40 amb la B-224 i l’AP-7. Això fragmentarà més el territori, destruint la poca connexió ecològica entre Sant Ermengol, Can Garrigosa i Ca n’Amat i el riu Llobregat.

També augmentarà la contaminació atmosfèrica pel gran volum de camions que procedents de l’AP-7, l’A-2, la B-40 i la C-55 travessaran el municipi en totes direccions.

Aquesta Ronda Oest o prolongació de la B-40 fins a l’AP-7, és una cosa que des de fa anys se sabia i que les empreses de distribució i transports van aprofitar per instal·lar-se estratègicament a Abrera, amb accés a aquesta a la Ronda Oest i d’allà a l’AP-7 i l’A-2.

Per si això no fos poc, per la reserva per a la Ronda Oest, hauran de conviure, un carrer del polígon Barcelonès, el gasoducte d’Enagás (ja en servei), la ronda Oest i una via de tren.

Aquesta és la realitat segons el punt de vista d’un naturalista, teves les consideracions.

Jaime González Arias

Fundador i president de l’Associació Naturalista d’Abrera (ANDA), fundada l’any 1995. Va ser regidor de Medi Ambient de l’Ajuntament d’Abrera (1995-1999). Jubilat de Seat, va treballar al Centre Tècnic durant 37 anys, els últims 30 en l’àmbit de l’experimentació tèrmica (calefacció i aire acondicionat).

Il·lustra aquest article d’opinió la vinyeta del dibuixant olesà Ricardo Peregrina, publicada a l’última edició en paper de La Bústia.

 

Notícies relacionades:

Les obres de la B-40 entre Abrera i Viladecavalls encaren la recta final.

L’alcalde d’Abrera trasllada la supressió de la C-55 pel municipi a la ministra Raquel Sánchez.

Categoria:   Abrera, Opinió

Aquest lloc web utilitza cookies pròpies per recopilar informació amb la finalitat de millorar els nostres serveis. Si continua navegant, suposa l'acceptació de la instal·lació de les mateixes. L'usuari té la possibilitat de configurar el seu navegador podent, si així ho desitja, impedir que siguin instal·lades en el seu equip, encara que haurà de tenir en compte que aquesta acció podrà ocasionar dificultats de navegació de la pàgina web. configuració de cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies