Assumirà una part de la càrrega de treball assignada a la factoria de Navarra, un SUV, i com estava previst un model Cupra i un altre Volkswagen
El Grup Volkswagen ha modificat la distribució en la fabricació dels models elèctrics que afecten la planta de Seat a Martorell. Segons el diari La Tribuna de Automoción, a diferència del que estava previst inicialment, l’automobilística únicament produirà dos dels tres models urbans de zero emissions: un per Cupra i un altre per Volkswagen.
En canvi, Skoda fabricarà el seu cotxe elèctric urbà a la planta de la República Txeca. La pèrdua d’aquest model suposaria un ajust del programa productiu futur a la planta martorellenca d’entre 80.000 i 90.000 unitats anuals a partir de l’any 2028, ja que l’inici del muntatge d’aquest estava previst, en principi, per l’any 2027.
Per compensar-ho, la planta de Martorell rebrà entre 2027 i 2028 entre 40.000 i 50.000 unitats dels SUV zero emissions, que també es fabricarà a la planta de VW Navarra. D’aquesta manera, la planta catalana assumirà una part de la càrrega de treball que té assignada la factoria de Landaben i tindrà garantits uns nivells de plantilla similars als actuals a partir del 2026.
D’altra banda, en relació a l’ERTO que s’ha començat a aplicar aquest divendres, Matías Carnero, president del Comitè d’Empresa UGT de Seat ha comentat al programa ‘Tot es mou de TV3’ que es troben “en una situació de crisi a nivell mundial. Ja no és només per la falta de semiconductors, sinó també de matèries primeres. Des que ha començat la guerra a Ucraïna hem patit un tall en aquestes matèries i de les peces que arriben sobretot de Rússia”.
Com a conseqüència d’aquesta situació, Carnero ha destacat que ara mateix a Seat tenen prop de 35.000 cotxes incomplets i que quan vagin arribant les peces hauran de determinar si les destinen a aquests cotxes o als de sèrie.
Aquesta setmana, Seat ha tornat a exigir que es resolgui el PERTE.
Fotografia: La planta de Seat a Martorell no produirà el cotxe d’Skoda [Seat]