Divendres, 22 novembre 2024
  • Divendres, 22 novembre 2024
La Bustia Felip VI i Aragones visita planta bateries Seat 14

Seat reclama més suport pels cotxes elèctrics i més punts de recàrrega en la visita del rei Felip VI a les obres de la planta d’assemblatge de bateries

Per 5 d'abril de 2024 a les 15:00 0 1196 Visites

La nova fàbrica en construcció ubicada als termes de Sant Esteve i Martorell i al costat d’Abrera, està previst que entri en servei a finals del 2025, amb capacitat per l’acoblament de 1.400 bateries al dia i la generació de 500 llocs de feina

 

El president de Seat i CEO de Cupra, Wayne Griffiths, ha tornat a reclamar més suport a la mobilitat elèctrica en la visita de Felip VI a les obres de la planta d’assemblatge de bateries del Baix Llobregat Nord. “Si us plau, no ens fallin. No ens podem quedar enrere perquè no hi ha un pla B“, ha dit el president, que ha destacat un moment com l’actual en el sector “tan apassionant i disruptiu”.

El complex de Seat acollirà la fabricació del Cupra Raval a finals del 2025 i el VW id2.all el 2026. “Ja estem posant Espanya sobre rodes elèctriques. La nova planta d’assemblatge de bateries de Martorell n’és la millor prova i estic convençut que només junts ho podem aconseguir”. També ha dit que Espanya s’està “quedant enrere” en vendes de vehicles i punts de recàrrega i “molt lluny” de països d’Europa, com Alemanya, França i Portugal. I ha demanat una millora de les infraestructures de recàrrega i mesures per incentivar la compra, afegint que “el futur de la indústria està en joc”.

Griffiths ha destacat que actualment hi ha més d’un miler de persones del grup Volkswagen treballant el vehicle elèctric, en el desenvolupament, la industrialització i la producció. Ha dit que aquest estiu es traslladarà la línia dels models Ibiza i Arona per preparar una nova línia destinada al vehicle elèctric.

Per la seva banda, el CEO de Volkswagen, Thomas Schäfer, ha explicat la tasca del grup per fer “tot el necessari” per convertir els seus models en accessibles, més barats i bateries punteres. Segons ha recordat, el grup treballa en el desenvolupament de quatre models: el Cupra Raval i l’Id2.all, els dos models que es produiran a Martorell; l’Skoda Epic a Navarra i l’ID2x, del qual només ha avançat que es presentarà al 2026. Per Schäfer, són models “clarament diferenciats” i que ofereixen diferents solucions de mobilitat”.

El màxim dirigent del grup VW ha reclamat també un marc “propici i estable” per fomentar la recerca, la inversió i les infraestructures i al mateix temps “progrés, estabilitat i ocupació a llarg termini.

 

La visita

El rei Felip VI ha visitat aquest divendres les obres de la nova planta d’assemblatge de bateries de Martorell. Ho ha fet acompanyat dels màxims directius de Seat, Cupra i del grup Volkswagen i d’autoritats. La visita ha inclòs l’acte institucional de salutació i els parlaments del president de Seat i CEO de Cupra, Wayne Griffiths; i del president del consell d’administració de Seat i membre del comitè executiu de Volkswagen i CEO de VW, Thomas Schäfer.

Hi han assistit el president de la Generalitat, Pere Aragonès; el ministre d’Indústria i Turisme, Jordi Hereu; els alcaldes de Sant Esteve, Enric Carbonell; i d’Abrera, Jesús Naharro; i de Martorell, el primer tinent i alcalde accidental, Lluís Amat, i la regidora de Promoció Econòmica, Rosa Cadenas -l’alcalde Xavier Fonollosa es troba de viatge a la ciutat agermanada de Chevilly-Larue-. També, el president del comitè d’empresa de Seat; el conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent; el primer secretari del PSC, Salvador Illa; el president de les patronals CEOE i Foment del Treball, Antonio Garamendi, i Josep Sánchez Llibre, entre d’altres.

Les autoritats han fet un recorregut per les instal·lacions, pel Centre de Disseny o la seu de Cupra. Han vist de primera mà els nous models que la marca fabricarà a Martorell i Navarra a partir de l’any que ve, a més de visitar els terrenys i l’estructura de la planta d’assemblatge de bateries, on els assistents han pogut conèixer els detalls del projecte i han comprovat l’estat de les obres.

Posteriorment a l’acte, s’ha fet una fotografia de grup dels treballadors més joves de Seat i Cupra amb el rei, directius i autoritats davant de la seu corporativa de Cupra, i s’ha acabat amb un aperitiu.

 

Les xifres i altres declaracions

La nova planta, que està previst que es posi en servei a finals del 2025, tindrà capacitat per assemblar 1.400 bateries al dia, una cada 39 segons, per abastir els 350.000 vehicles elèctrics que es podran arribar a fabricar des de Martorell. La instal·lació tindrà un espai de 64.000m2 i tindrà un impacte en més de 500 treballadors -400 directes i 100 indirecte-. A més, disposarà d’11.000 panells solars que produiran el 70% de l’energia requerida en tot el procés.

L’empresa automobilística està invertint 300 milions d’euros en aquesta nova instal·lació. La planta forma part del pla de transformació del Grup Volkswagen i de Seat a Espanya que, juntament amb els socis del projecte ‘Future: Fast Forward’ estan desenvolupant amb l’objectiu de convertir Espanya en un ‘hub’ del vehicle elèctric a Europa.

En el seu discurs, Griffiths ha explicat que “fa tres anys vam fer una gran promesa: electrificar Seat i posar a Espanya sobre rodes elèctriques. En aquest temps hem treballat molt perquè aquest objectiu sigui una realitat i la nova planta d’assemblatge de bateries és la millor prova”.

El president de Seat també ha assegurat que estan “complint amb les inversions, amb el desenvolupament dels nous cotxes elèctrics i amb les obres a les fàbriques. La nostra aposta per l’electrificació i la descarbonització és clara i ara necessitem la mateixa aposta del Govern d’Espanya”.

Per la seva banda, el president del Consell d’Administració de Seat, membre del Comitè Executiu de Volkswagen AG i CEO de la marca Volkswagen, Thomas Schäfer, ha dit que des el Grup Volkswagen “està 100% compromès amb Espanya, amb el sector espanyol de l’automòbil i amb configurar el futur de la mobilitat sostenible a i per Europa”.

En la mateixa línia que Griffiths, Schäfer ha remarcat que estan “complint amb el que es necessita per dur la mobilitat elèctrica al gran públic: automòbils assequibles i atractius i bateries d’última generació. Estem lluitant per fer possible la mobilitat elèctrica per tothom. En aquest sentit, el suport continu del Govern Espanyol és crucial. I demanem a Europa que aposti per l’electromobilitat com a palanca central per fer realitat el Green Deal”.

L’acte ha finalitzat amb la presentació per part de Griffiths i Scäfer del progrés a Espanya del pla d’electricicació del Grup Volkswagen i de Seat.

Seat tanca el 2023 amb 625 milions d’euros de beneficis, un rècord per a la companyia.

Seat construirà una fàbrica d’assemblatge de cel·les de bateries a Martorell.

La visita reial pel 70è aniversari de Seat no aclareix on es construirà la planta de bateries.

 

Fotografies: Visita del rei, autoritats i premsa a les obres de la planta d’assemblatge de bateries de Seat [Lluís Gutiérrez/La Bústia – ACN – Aj Sant Esteve]